REVISTA MINERÍA 576 | EDICIÓN SEPTIEMBRE 2025

MINERÍA la mejor puerta de acceso al sector minero EDICIÓN 576 / SEPTIEMBRE 2025 62 competitivos, les brindará la oportunidad de seguir creciendo y mejorar toda la cadena de valor. Objetivos General Mejorar la gestión comercial entre contratistas y negocios locales, en términos de calidad, costos y satisfacción para generar competitividad en la oferta local de servicios. Específicos  Aumentar la gestión de pedidos y valorización digital por parte de los emprendedores.  Reducir el índice de morosidad contando con alertas de prevención.  Transparentar la gestión comercial entre contratistas y emprendedores.  Generar un equilibrio comercial para los emprendedores.  Aumentar el nivel de satisfacción de los emprendedores locales y contratistas. Desarrollo y colección de datos Estado del arte Relación comercial entre negocios locales y empresas contratistas: la contratación de servicios por parte de las empresas contratistas a los negocios locales es una práctica común en diversos sectores económicos. Estas relaciones comerciales se basan en la subcontratación de servicios especializados para satisfacer las necesidades de las empresas contratistas, lo que a su vez brinda oportunidades de crecimiento y desarrollo a los negocios locales.  For the entrepreneur to avoid late submission of valuations Minsur  Have a record of agreements between entrepreneurs and contractors  Maintain an updated database of the local supply  Ensure that payments are made on time In this sense, why is this initiative important for contractors and local businesses in Antauta? The answer lies in the lack of digital tools and the limited business management and digital literacy among local entrepreneurs. As highlighted by the Instituto de Estudios Peruanos (IEP): “A mobile phone constitutes an enabler of alternatives (Donner, 2008). Access to and use of internet-connected mobile phones presents alternatives and major opportunities to improve the well-being of the population”. For this reason, providing a digital solution that allows them to optimize their current manual processes, communicate more efficiently with their clients (contractors), generate valuations without delays, and achieve digital evolution to become more competitive will give them the opportunity to continue growing and strengthening the entire value chain. Objectives General Objectives Improve commercial management between contractors and local businesses, in terms of quality, costs, and satisfaction, in order to enhance the competitiveness of the local service supply. Specific Objectives  Increase digital management of orders and valuations by entrepreneurs.  Reduce delinquency rates through the implementation of preventive alerts.  Ensure transparency in commercial management between contractors and entrepreneurs.  Generate a fair commercial balance for entrepreneurs.  Increase the satisfaction level of both local entrepreneurs and contractors. Development and Data Collection State of the Art Business relationships between local businesses and contractor companies: The contracting of services by contractor companies from local businesses is a common practice across various economic sectors. These business relationships are based on the subcontracting of specialized services to meet the Fuente: propia. Pantallazo solución digital. Figura 4. Gestión de pedidos. Source: Proprietary - Digital Solution Screenshot. Figure 4. Order Management. Fuente: propia. Pantallazo solución digital. Figura 5. Gestión de valorizaciones. Source: Proprietary - Digital Solution Screenshot. Figure 5. Valuation Management.

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